יום ראשון, 25 במרץ 2012

אכילת חמץ בפסח

"השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
האם הנך מסכים או מתנגד לטענה זו?
בסס תשובתך באמצעות שניים שלושה נימוקים.
אורך הפסקה כ10 שורות אין לחרוג ממספר זה.

32 תגובות:

  1. "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
    אני מסכימה עם טענה זאת .
    ראשית,בעלי העסק רוצים להרוויח כסף. אולי הם זקוקים לכסף למשהו דחוף.
    שנית,ישנם אנשים שלא שומרים ורוצים לקנות חמץ ולכן צריך שיהיו כמה חנויות פתוחות בשבילם.
    לסיכום, אני חושבת שאפשר להשאיר כמה מקומות כמו פיצריות מכולות ומסעדות פתוחות בפסח. השומרים על חמץ לא חייבים להיכנס לאותם מקומות .

    ~שירז~

    השבמחק
  2. "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
    אני מסכימה עם טענה זאת .
    ראשית,בעלי העסק רוצים להרוויח כסף. זוהי פרנסתם והם צריכים לפרנס גם את משפחתם.
    שנית,ישנם אנשים שלא שומרים ורוצים לקנות חמץ ולכן צריך שיהיו כמה חנויות פתוחות בשבילם, כי לא כולם שומרים על אי אכילת חמץ.
    לסיכום, אני חושבת שאפשר להשאיר כמה מקומות כמו פיצריות מכולות ומסעדות פתוחות בפסח. השומרים על חמץ לא חייבים להיכנס לאותם מקומות .

    ~שירז~ ~העבודה המתוקנת~
    : )

    השבמחק
  3. "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח." אני מסכים עם טענה זו חלקית. לדעתי מסעדות הן כן מקום ציבורי אך עדיין יש לאפר בהן מכירת חמץ כי קיימים אנשים שלא שומרים על האיסור של אכילת חמץ ולכן הם צריכים שתהיה לפחות מסעדה אחת בה יוכלו לאכול איכנשהו באזור מגוריהם. כמובן אסור לשכוח שלא כל מדינת ישראל מלאה רק ביהודים אלא חיים כאן גם מוסלמים ונוצרים והם לא שומרים על מנהגינו לכן גםהם ירצו לאכול במסעדה. לכן לדעתי יש לאפשר מכירת חמץ במסעדות ופיצריות.

    השבמחק
  4. אני מסכים לטענה שמקומות מסויימים יכולים למכור חמץ בשל הנימוקים הבאים:
    ראשית, אכילת חמץ היא החלטה דתית ואדם שאינו דתי או מאמין לא חייב לציית לה ויש לו את הזכות לאכול כל מה שמתחשק לו.
    שנית, ישנם אנשים שמוכרים מוצרי חמץ משום שהם זקוקים לכסף מסיבות שונות ולפעמים הצורך שלהם בכסף הוא דחוף.
    בנוסף לכך, נערים רבים אוהבים לצאת עם חברים ולקנות אוכל שאותו הם יאכלו ביחד ופעמים רבות הם בוחרים באוכל הנחשב חמץ.
    לסיכום, לדעתי זוהי טענה נכונה ואני בעד להשאיר כמה חנויות פתוחות שנוכל להשתמש בהן במקרה הצורך.

    אמיל גלטר

    השבמחק
  5. מאת : אביב פילבר
    "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
    אני לא מסכים עם טענה זו מכמה סיבות:
    ראשית, למכור חמץ בפסח זה להחטיא את הרבים ואסור להטיא את הרבים.
    שנית, כאשר מישהוא מוכר חמץ בפסח הוא מאבד את הקונים ששומרים פסח וזה מוציא לחנות שם רע בעיניהם.
    והבנוסף לכך, רב האנשים כן שומרים פסח אז יהיו למוכר הרבה פחות קונים של החמץ והוא יפסיד כסף.
    לסיכום, אני נגד מכירת חמץ בפסח מהנימוקים הנ"ל. ואני ממליץ למוכרים לא למכור חמץ בפסח.

    השבמחק
  6. "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
    האם זה נכון,האם אתם מסכימים לזה או לא?
    אז אני בעד מכירצ חמץ במקומות פומביות כי:
    1.יש כאלה שלא חוגגים פסח אז הם רוצים לאכול חמץ אז איפה אפשר למצוא חמץ?אז במכולות,מסעדות וכאלה מקומות אפשר לקנות חמץ.
    2.אם אתה רוצה לצאת לנוח במסעדה אז יהיה מה לאכול והיה מעניין כי יש כאלה כמו שציינתי ב "1" שרוצים לטייל או לצאת למקום בילוי וזה המקום שאפשר לאכול בו משהו טוב.
    2.אם יש לך תינוק/ת בן נגיד בין 1-3 הוא צריך אוכל ויש כאלה שלא חוגגים אז הם אוכלים דברים שלא אוכלים בבפסח אז הם הולכים למכולת וקונים מוצרים שצריכים,ואם יש למישהו יום הולדת אז הם צריכים מוצרים כמו עוגה וכו"...
    אז אני ממש ממליץ את שהחניות והמסעדות יהיו פתוחות בפסח ושימכרו חמץ.
    מגיש:דוד וולפסון

    השבמחק
  7. "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
    אני מסכימה עם טענה זאת .
    ראשית,בעלי העסק רוצים להרוויח כסף. זוהי פרנסתם והם צריכים לפרנס גם את משפחתם.
    שנית,ישנם אנשים שלא שומרים ורוצים לקנות חמץ ולכן צריך שיהיו כמה חנויות פתוחות בשבילם, כי לא כולם שומרים על אי אכילת חמץ.
    שלישית,זהו חופש ויש אנשים הרוצים לבלות עם חברים ולפעמיים זה במקומות כמו מסעדות.
    לסיכום, אני חושבת שאפשר להשאיר כמה מקומות כמו פיצריות מכולות ומסעדות פתוחות בפסח. השומרים על חמץ לא חייבים להיכנס לאותם מקומות .

    ~שירז~ ~העבודה המתוקנת~
    : )

    השבמחק
  8. מגיש: דניאל גורביץ'
    "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
    אני בעד טענה זו בגלל הנימוקים הבאים:
    ראשית הסוחרים/עובדים שעובדים בעבודות אלה מתפרנסים יותר בעזרת מכירת חמץ ואם הם לא ימכרו את זה הם לא ישיגו כסף וכך הם לא יצליחו לפרס את משפחתם.
    שנית ישנם הרבה תיירים שבאים לבקר בחופשת פסח והם מצפים לאוכל נורמלי ומגוון ואם לא ימכרו חמץ הם לא ירצו לבקר יותר בארץ ישראל.
    שלישית ישנם אנשים שלא חוגגים את זה והם לא רוצים לאכול רק
    מצה אלה גם חמץ.
    לסיכום אני מקווה שתתייחסו לדברי ותימכרו חמץ.

    השבמחק
  9. "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
    אני מסכימה עם טענה זו עקב הנימוקים הבאים:
    ראשית, אכילת חצץ מחוייבת רק על היהודים וכידוע בישראל ישנם גם נוצרים ומוסלמים אשר לא מחוייבים לבצע את אי-אכילת החמץ.
    שנית, ישנם חנויות המוכרות רק חמץ ואי מכירתו תפגע בעסק, בעובדים וברשת עצמה.
    יתרה על כך,ישנם אנשים אשר הם חולים ואינם יכולים לאכול אך ורק חמץ בפסח.צריך להיתחשב גם בהם ולהשאיר חנויות ורשתות פתוחות בכדי שגם הם יוכלו להנות בחופש,לאכול ולהבריא.
    ולסיכום, לדעתי זוהי טענה נכונה וצודקת להשאיר את הרשתות פתוחות אך כמובן שלא כולם בכדי לא להחטיא אחרים.
    מגישה:ליה ליפוביץ'

    השבמחק
  10. השופטת תמר בן אשר צבן פסקה שמכולת מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי" ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח. אני מתנגדת לטענה זו מפני שלדעתי מכולת מסעדה ופיצרייה הינם מקומות פומביים מפני שבאים אליהם הרבה אנשים לעיתים קרובות. לדעתי יש גם לעודד את האנשים בקהילתינו לשמור על המצוות , ושמירה על מצוות במקומות פומביים יכולה לתרום לכך. לדעתי יש לאסור מכירת חמץ במקומות כמו מכולת מסעדה ופיצרייה.
    מגישה: שלי קורסונסקי

    השבמחק
  11. "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח." אני מסכימה לטענה זו מכמה וכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא כי גם בעלי המקומות האלו צריכים להרוויח כסף בפסח ולמכור כמה שיותר דברים. סיבה נוספת חשובה לא פחות היא העובדה כי בישראל ישנם אנשים אשר אוכלים חמץ בפסח, אנשים אלו זקוקים למכולות, למסעדות ולפיצריות כדי להמשיך ולהתקיים כמו בכול יום ולקנות מצרכים החיוניים להם כמו לחם. כמו כן קיימת סיבה חשובה והיא העובדה כי לא לכול המשפחות יש מספיק כסף על מנת למלא את כול המצוות בפסח. הם לא יכולים להרשות לעצמם להוציא כסף על מצות ומוצרים אחרים היקרים יותר מהלחם היומיומי. לכן צריך לתת להן אפשרות לקנות חמץ-כמו לחם, גם בפסח. לסיכום חשוב לי להמליץ לאנשים שלא להתנגד לדברי השופטת שכן יש צדק בדבריה.
    סיגל זלדין

    השבמחק
  12. השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח.אני מתנגדת לדבריה ולא חושבת כמוה. לדעתי, אנו כמדינה יהודית צריכים לנהוג לפי החג ואם אסור לאכול חמץ בפסח אכן לא צריכים למכור דברי חמץ. לדוגמה בפיצרייה, הפיצה "מגרה" ו"מושכת" אנשים לאכול אותה אבל אסור בגלל החג. בנוסף, אנשים שאוכלים חמץ בפסח ותיירים יכולים להסתדר מבלי לאכול דברים שיש בהם חמץ בתקופה זו. יש המון דברים אחרים שאפשר לאכול מבלי לעבור על המצוות. בנוסף אם לא ימכרו דברי חמץ במקומות אלו זה יעודד את התושבים לשמור על מצוות החג.
    לסיכום, לא צריכים למכור חמץ בפסח כדי לייצג את המדינה והחג ולא לעבור על חוקי התורה.

    ריטה ויניצקי

    השבמחק
  13. "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
    אני מסכימה עם טענה זאת וחושבת שצריך למכור חמץ במכולות, פיצריות וכ'ו ממספר סיבות:
    ראשית, יכול להיות שהאנשים שעובדים בפיצריות ובמכולות צריכים לעבוד כמה שיותר כדי לפרנס את משפחתם והם צריכים את הכסף.
    שנית, בארץ לא כל האנשים הם יהודיים, וגם יש אנשים יהודיים, שנוהגים לאכול חמץ בפסח ולא מקפידים על המצוות וזה לא אומר שבפסח הם צריכים לסבול ולא לאכול תקופה ארוכה יחסית חמץ.
    בנוסף לכך יש אנשים עם מצב בריאותי לא כל כך טוב, שהם צריכים לאכול חמץ, צריך להתחשב גם בהם. כמובן שהאנשים שהם נגד טענה זו, יכולים להתעלם ולא להכנס למכולות או למקומות הציבוריים שבהם מוכרים חמץ ואם הם רוצים ללכת למסעדה, שיאכלו במסעדה שגם מוכרת אוכל כשר לפסח. לסיכום, דעתי היא שהטענה של השופטת צודקת, ואני בעד מכירת חמץ בפסח במקומות כגון מכולות, פיצריות וכ'ו...
    נופית ליבוביץ

    השבמחק
  14. בארץ ישראל רוב אנשים חוגגים את חג הפסח ושומרים על המסורת אי אכילת חמץ בפסח.נשאלת השאלה למה היא אפשר למכור חמץ במכולת קטנה או בפיצריות בשביל אנשים שלא שומרים על אי אכילת חמץ.
    אני נגד ממספר סיבות:אחת הסיבות העיקריות היא שהאנשים שומרים יעברו ליד ויכולים להתגרות ולרצות גם.בנוסף יש אנשים שעובדים בחנות והם רוצים לחגוג את החג והם שומרים אי אכילת חמץ אבל באותה חנות יהיה חמץ ואז הם יעברו על המצווה.בנוסף אם ימכרו חמץ אז אנשים ירצו לעבור על המצווה וילכו לאכול חמץ בחג.לכן אני ממליצה לכל הפיצריות והמכולות להישאר סגורות בחג.

    מגישה יונית לאיקינד

    השבמחק
  15. "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת, מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
    אני מסכימה עם טענה זאת ממספר סיבות:
    ראשית, יכול להיות שהאנשים שעובדים בפיצריות ובמכולות צריכים לעבוד כמה שיותר כדי לפרנס את משפחתם והם צריכים את הכסף.
    שנית, בארץ לא כל האנשים הם יהודיים, בתקופה זאת יכולים גם להגיע תיירים, וגם יש אנשים יהודיים, שנוהגים לאכול חמץ בפסח ולא מקפידים על המצוות וזה לא אומר שבפסח הם צריכים לסבול ולא לאכול תקופה ארוכה חמץ.
    בנוסף לכך יש אנשים עם מצב בריאותי לא כל כך טוב, שהם צריכים לאכול חמץ, צריך להתחשב גם בהם. כמובן שהאנשים שהם נגד טענה זו, יכולים להתעלם ולא להכנס למכולות או למקומות הציבוריים שבהם מוכרים חמץ ואם הם רוצים ללכת למסעדה, שיאכלו במסעדה שגם מוכרת אוכל כשר לפסח. לסיכום, דעתי היא שהטענה של השופטת צודקת, ואני בעד מכירת חמץ בפסח במקומות ציבוריים בפסח.
    נופית ליבוביץ

    השבמחק
  16. "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת, מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
    אני מסכימה עם טענה זאת ממספר סיבות:
    ראשית, יכול להיות שהאנשים שעובדים בפיצריות ובמכולות צריכים לעבוד כמה שיותר כדי לפרנס את משפחתם והם צריכים את הכסף.
    שנית, בארץ לא כל האנשים הם יהודיים,בתקופה זאת יכולים גם להגיע תיירים,וגם יש אנשים יהודיים, שנוהגים לאכול חמץ בפסח ולא מקפידים על המצוות וזה לא אומר שבפסח הם צריכים לסבול ולא לאכול תקופה ארוכה חמץ.
    בנוסף לכך יש אנשים עם מצב בריאותי לא כל כך טוב, שהם צריכים לאכול חמץ, צריך להתחשב גם בהם. כמובן שהאנשים שלא אוכלים חמץ, יכולים להתעלם ולא להכנס למקומות הציבוריים שבהם מוכרים חמץ.לסיכום,לדעתי הטענה של השופטת צודקת, ואני בעד מכירת חמץ בפסח במקומות ציבוריים בפסח.
    נופית ליבוביץ

    השבמחק
  17. השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר מקום פומבי, ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח. אני בעד טענה זו בגלל כמה סיבות.
    אחת הסיבות היא בגלל שישנם אנשים שאוכלים חמץ בפסח וזאת זכותם המלאה. אנשים אלו גם בפסח רוצים לאכול פיצה או לקנות לחם לכן צריכה להיות להם האפשרות לעשות זאת.
    הסיבה השנייה היא בגלל שבמדינה שלנו ישנם אנשים לא יהודיים
    ואין לנו זכות למנוע מהם לא לאכול חמץ.
    סיבה נוספת היא בגלל שאם הם יסגרו את הפיצרייה או את המכולת זה יכול לפגוע בפרנסתם של הבעלים ושל העובדים.
    לסיכום אני מסכימה עם טענתה של השופטת תמר בר- אשר צבן וממליצה שכן מכולות , פיצריות ומסעדות יהיו פתוחים וימכרו חמץ בפסח.

    דורית בקרמן

    השבמחק
  18. השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת, מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח.
    אני מתנגדת לטענה זו מכמה סיבות:
    ראשית, רוב האנשים לא אוכלים חמץ בפסח ובמהלך החופשה הם מטיילים עם המשפחה והחברים, אם בתי העסק לא יהיו כשרים לפסח הם יפסידו הרבה לקוחות וגם הרבה כסף.
    נוסף לכך, מצוות החג היא לאכול מצות או דברים העשויים מקמח מצה שלא תופח וכאשר בתי העסק יהיו לא כשרים לפסח, מצוות החג תהרס והם יחטאו.
    וגם, אנשים השומרים על אי אכילת חמץ בפסח יכולים להתגרות ולאכול, וכך גם הם חוטאים וגם בעלי העסק שמכרו את החמץ.
    לסיכום, לא צריך להרשות לבתי עסק לעבוד אם הם לא כשרים לפסח.
    עדי וקנין...

    השבמחק
  19. השופטת תמר בר אשר צבן פסקה שמכולת, מסעדה, ופיצריה אינן בגדר "מקום פומבי" ולכן מותר למכור בהן חמץ לפסח. אני מסכים לטענה זו מכיוון ישנם עוד אנשים בארץ אשר אינם יהודיים והעובדה שלא מוכרים חמץ בפסח עלולה לפגוע בהם מאוד. סיבה נוספת היא שאי מכירת חמץ עלולה לגרום להפסד ברווח של המכולת, מסעדות ופיצריות, דבר שעלול לגרום להם לפשיטת רגל (דבר חמור מאוד). ולכן, בגלל כל הססיבו הללו, אני מסכים עם תמר על ההחלטה שלה- שכל מכולת, מסעדה או פיצריה תוכל למכור חמץ לפי בחירתה, וכך המון אנשים וחנויות לא "יפגעו"

    מדניאל אלבר

    השבמחק
  20. השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת, מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח.
    אני בעד טענה זאת בגלל מספר סיבות.
    ראשית, ישנם אנשים שאוכלים חמץ בפסח וזו זכותם לקנות לחם ולאכול חמץ.
    סיבה נוספת היא, שאנשים שעובדים בפיצריות או מסעדות, כאשר הם יהיו סגורים בכול פסח פרנסתם תיפגע מאוד.
    בנוסף, יש הרבה ילדים שיוצאים החוצה לפיצריות לבלות ובפסח(החופש שלהם) הם לא יוכלו.
    לסיכום, אני בעד להשאיר את הפיצריות והמסעדות פתוחות.

    גל רוזנפלד :)

    השבמחק
  21. אני מתנגדת לטענה שקבעה תמר בר אשר צבן בגלל שלדעתי מכולת, מסעדה ופיצרייה הינן בגדר "מקום פומבי" ובנוסף, לדעתי אם ירשו למכולת, מסעדה ופיצרייה למכור חמץ זה יעודד אנשים השומרים בפסח לאכול חמץ .
    אנשים דתיים יתנגדו לטענה זו וזה יגרום למריבות בין האנשים השומרים בפסח ובין האנשים שלא שומרים.
    לפי דעתי אדם שאינו מעוניין לשמור כשרות בפסח צריך לעשות זאת לא במקומות ציבוריים וזאת על מנת לכבד את כל אלו אשר שומרים כשרות בפסח.
    לסיכום, לדעתי במקומות ציבוריים אסור למכור חמץ.
    מגישה אייר ;)

    השבמחק
  22. מגישה: עופרי נחמני
    תמר בר אשר צבן טוענת שמכולת, מסעדה, פיצרייה אינם מקומות פומביים ולכן צריך לאפשר מכירת חמץ בפסח.
    אני מסכימה עם טענה זאת מכמה סיבות-
    הראשונה בהן היא שבנוסף לשומרי הכשרות, ישנם את אלה שאינם שומרים שרוצים לאכול חמץ, אז כך בעצם הם יוכלו.
    סיבה נוספת היא שכל שומרי הכשרות אינם חייבים לאכול חמץ במסעדות\פיצריות שאינן שומרות, ובמקום זאת לאכול מאכלים שכשרים ללא קשר למה שמוכרים שם.
    עוד סיבה לדעתי היא הרווח למוכרים עצמם, כאשר יפסיקו למכור חמץ, בעצם גם מבחר המוצרים למכירה ירד וכך גם כמות הקונים תרד, לעומת זאת,מכירת החמץ בנוסף למכירת מוצרים כשרים תאפשר לקהילת השומרים והלא שומרים לקנות ויותר קונים שווה ליותר רווח.
    לסיכום, מכירת חמץ במקומות ציבוריים היא טובה ואף מומלצת.

    השבמחק
  23. השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח. אני בעד טענה זו מהנימוקים הבאים: מקומות אלה אינם פומביים ואנשים יכולים לאכול בהם בלי שאנשים יסתכלו עליהם, וגם יש אנשים לא יהודיים שלא מקיימים את מנהגי היהדות ואוכלים חמץ ולכן צריך שגם הם יוכלו לאכול, יתרה מזאת יש אנשים שיש להם בעיות רפואיות ולכן הם לא יכולים לאכול מצות. כתוצאה מזאת אני חושב שמותר לאכול חמץ במסעדות, פיצריות ומכולות.
    יאן בלומקין

    השבמחק
  24. השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת, מסעדה ופיצרייה אינן בגדר מקום פומבי ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח.
    אני נגד טענה זאת מהנימוקים הבאים:
    המדינה הזאת מדינת ישראל היא מדינת היהודים וצריך לכבד את המנהגים והחגים בה.
    וגם לא טוב שיפתחו מקומות אלו כי זה יוביל למריבות עזות בקרב האנשים באזור.
    גם רוב האנשים בישראל לא אוכלים חמץ בפסח והם יוצאים לנפוש ולטייל ואם המסעדה לא תיהיה כשרה לפסח אז הם יפסידו המון לקוחות ויצעו בנזקים כספיים.
    אני לא ממליץ לפתוח מקומות אלו בפסח
    קובי

    השבמחק
  25. השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח.
    אני בעד הרעיון הזה בגלל הנימוקים הבאים:
    ראשית,הרבה חילוניים היו רוצים לאכול אוכל לא כשר ולהינות ורעיון זה יכול לעזור להם.
    בנוסף זה לא אמור להפריע לאנשים ששומרים את הכשרות משום שהם לא חייבים לאכול באותם מסעדות/פיצריות.
    סיבה נוספת היא שיש תיירים שבאים לישראל בפסח ואז הם כנראה רוצים לאכול במסעדות או בפיצריות ורעיון זה אכן יתן להם את הזכות הזאת.
    לסיכום, היני מסכים עם רעיון זה ואני ממליץ לפתוח את המקומות הללו בפסח.
    מגיש: נאור דליגץ

    השבמחק
  26. "השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח."
    אני בעד טענה זו מפני שיש אנשים שאינם שומרים כשרות, ואין להם איפה לקנות אז הם הולכים לאותם מקומות ואוכלים .
    בסך הכל זה זכותם המלאה לאכול חמץ בפסח. בנוסף לכך, מדינת ישראל היא מדינה חופשית, "איש איש באמונתו יחיה." סיבה נוספת היא המשכורת של עובדי הפיצריות וכדו'. אם לא יקנו אצלם בפסח, לא יהיה להם ממה להתפרנס .
    ולסיכום, כדאי לפתוח מקומות כגון פיצריות, מסעדות ,
    וכדו'.
    מגישה: עדן

    השבמחק
  27. השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח. אני נגד חוק זאת מכמה סיבות שונות :
    ראשית, הקדוש ברוך הוא מסתכל עלינו כל הזמן ובכל מקום אפשרי אם זה במקום גדול ומפואר ואם במקום קטן ומופנם. ועם זאת אני חושבת ששום אדם לא צריך לאכול בפסח את החמץ.
    ובנוסף לכך אם ייסגרו את המקומות שמוכרים בהם חמץ אז יימנעו מהאנשים "לעבור על החוק" וכול עם ישראל יהיו מאוחדים וערבים זה לזה.
    שלישית, לא רק שאנחנו עוברים על החוק אלא גם המוכרים עוברים על החוק וכך העונש יוכפל גם למוכרים וגם לקונים.
    ולסיכום אני ממליצה לאור הנימוקים שהעלתי לסגור את מקומות הנ"ל ולמנוע את "עבירת החוק".
    רווית ;)

    השבמחק
  28. השופטת תמר בר- אשר צבן פסקה שמכולת , מסעדה ופיצרייה אינן בגדר "מקום פומבי", ולכן מותר למכור בהן חמץ בפסח. אני נגד חוק זאת מכמה סיבות:
    קודם כל מבחינה דתית אסורה מכירת החמץ בפסח , ולא רק אכילתו.
    בנוסף בפסח מגיעים תיירים מארץ שונות לטייל בישראל ורובם לא יודעים את המצוות שלנו ובשל כך אם הם יראו חנות פתוחה הם יכנסו , יקנו ויואכלו , וזה כאילו בגלל אותם מוכרים התיירים יחטאו.
    סיבה נוספת היא כדי שיהיה שיוון בין יהודי מדינת ישראל , כלומר שכולם היו שווים ולא יקרה לאותם מוכרים בחנויות האלה כלום אם הם שבוע אחד בשנה לא ימכרו והחנות שלהם תהייה סגורה.
    לסיכום, אני לא ממליצה על פתיחת אותם חנויות בפסח לפי הנימוקים הנ"ל.
    מעיין (-:

    השבמחק