יום שבת, 25 בפברואר 2012

תאונות דרכים

בפוסט זה נעסוק בתאונות דרכים בסיבות ובדרכים למניעתן.
קרא את הכתבה שלפניך,
http://www.ynet.co.il/articles/0%2C7340%2CL-3539819%2C00.html
כתוב את הסיבות לתאונות הדרכים על פי הכתבה והוסף סיבות נוספות שאינן מצויינות בכתבה.
הצע דרכים למניעת תאונות הדרכים.
על פי הכתבה יש ריבוי של תאונות דרכים בקרב הצעירים
האם לדעתך יש להגביר את הענישה ואת הפיקוח בקרב הצעירים?

40 תגובות:

  1. כיום, מס' התאונות בארץ גבוה מאוד וזה חמור מאוד. במיוחד כאשר רואים את הסיבות הרבות לתאונות. הגורם הבולט ביותר לתאונות הוא אי ציות לרמזור: 16 אחוז מהתאונות נגרמו בגלל גורם זה. הגורם השני הוא סטייה מהנתיב, אשר 16 אחוז מהתאונות נגרמות מכך-שנהגים סטו מהמסלול ללא סיבה ברורה. 11 אחוז מהתאונות נגרמו בגלל אי שמירת מרחק. ישנם עוד סיבות קטנות כמו: אי-מתן זכות קדימה לרכב (8%),אי-מתן זכות קדימה להולך רגל (8%), אי-ציות לתמרור עצור (8%),אי-ציות לתמרור "זכות קדימה" (7%)
    ומהירות מופרזת (6%). עוד סיבות (משלי) הן שתייה של אלכוהול, ראות לקויה, ודיבור בפלאפון בזמן נהיגה. על מנת להקטין את מס' התאונות עלינו להתייחס ברצינות רבה יותר לכללי הנהיגה: לא לשתות אלכוהול, לא לדבר בפלאפון ועוד.. כך נשמור גם על הכללים וגם נשמור לעצמנו על החיים

    חלק מהתאונות נגרמות בשל הצעירים- הנהגים החדשים שממלאים את הכביש מדי יום ביומו. אלא שהם מזלזלים בכללי הבטיחות, ולא מפחדים להענש. בגלל זה לדעתי כדאי להגביר את הענישה והפיקוח בקרב הצעירים. עוד סיבות לכך הן שהצעירים הם נהגים צעירים, אשר מבצעים טעויות רבות בכביש אשר צריך לפקח עליהן. עוד סיבה היא שחלק מהצעירים נוהגים בלי רישיון, ובעצם הם לא יודעים לנהוג בכלל, דבר שיכול לגרום לתאונה. ולכן בגלל כל הסיבות הללו, אני ממליץ להשגיח יותר על הצעירים בכביש, שהרי הם נהגים חדשים ולא מנוסים אשר כל רגע ורגע הם עלולים להפגע בתאונה שקרתה- בגללם

    השבמחק
  2. מגישה: סיגל זלדין
    הסיבות לתאונות הדרכים
    תאונות הדרכים נגרמות בעקבות סיבות שונות.
    הסיבה הראשונה והעיקרית ביותר היא אי ציות לרמזורים. לפי הדוח השנתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 16% מתאונות הדרכים עם נפגעים, בהן התרחשה עברה לפני התאונה נגרמו בעקבות אי ציותו של הנהג לרמזור האדום.
    גורם נוסף וחשוב לא פחות הוא סטייה מהנתיב.13% מהתאונות נגרמו לאחר שאחד או יותר מהנהגים המעורבים בתאונה סטו מנתיב הנסיעה שלהם, ברוב המקרים לא הייתה לסטייה זו סיבה ברורה.
    בנוסף לכך 11% מכלל התאונות עם נפגעים נגרמו עקב עבירת אי-שמירת מרחק.
    חמש הסיבות הבאות לתאונות דרכים עם נפגעים דומות זו לזו וקשורות אחת בשנייה:
    1. אי-מתן זכות קדימה לרכב (8%(
    2. אי-מתן זכות קדימה להולך רגל (8%(.
    3. אי-ציות לתמרור עצור (8%(.
    4. ואי-ציות לתמרור "זכות קדימה" (7%(.
    כמו כן גורם נוסף לתאונות הדרכים עם נפגעים הוא נהיגה במהירות מופרזת אשר לא מתאימה לתנאי הדרך או לתנאים המקובלים הרשומים בתמרורים. בניגוד לדעה הרווחת מהדו"ח עולה כי רק 6% מתאונות הדרכים עם נפגעים נגרמו מסיבה זו.
    בנוסף לסיבות הרשמות כאן ולקוחות מהכתבה "הגורם הכי משמעותי לתאונות - אי ציות לרמזור" ישנן עוד סיבות רבות לתאונות דרכים.
    סיבה אחת היא התעסקות הנהג במשהו (כמו סיגריה, שיחה בטלפון ועוד) תוך כדי נהיגה. סיבה זו עלולה לגרום בקלות לתאונות דרכים קשה בעקבות הסיבה שהנהג לא יודע מה קורה בכביש ולה יכול להגיב למתרחש.
    יתרה מזאת אחת הסיבות לתאונות הדרכים היא הולכי הרגל. לא פעם קרה שתאונת דרכים עם הרוגים נגמרה בעקבות הולכי הרגל שהעדיפו לא להישמע לחוקי התנועה: לחצות שלא במעבר חצייה, לעבור ברמזור אדום, לעבוד מבלי להסתכל, ועוד.
    מלבד סיבות אלה קיימת הסיבה אשר על פיה תאונות הדרכות נגרמות גם בעקבות התשתיות שלעיתים אינן טובות מספיק ולא מאפשרות נסיעה בטוחה. לדוגמא: צמתים מסוכנים ללא רמזורים, אי הימצאותה של גדר ההפרדה בכביש, מסלולים צפופים מדי ועוד.

    דרכים למניעת תאונות דרכים
    הדרכים למניעת תאונות דרכים הן רבות.
    דרך אחת היא חינוך האנשים כבר בהיותם ילדים. לפי דעתי על מנת למנוע תאונות דרכים יש להשקיע בחינוך הילדים וכבר בילדותם להתחיל ולהסביר להם חוקי תנועה פשוטים, כמו: מעבר באור ירוק ובמעבר חצייה בלבד, בדיקת השטח לפני החצייה ועוד. כך בעתיד יהיה קל יותר ללמד ילדים אלה את שאר חוקי התנועה ולגרום להם לנהוג בזהירות.
    כמו כן דרך נוספת היא הסברה. גם להסברה חלק חשוב בחינוך הנהגים לנהיגה נכונה. תשדירים בכלי התקשורת, פרסומים שונים ברחובות, שלטים שונים במקומות ציבוריים, ולא רק מהסוג המפחיד, אלא גם כאלה שייתנו כלים אמתיים בידי הנהגים, ובכך יתרמו לשיפור תרבות הנהיגה בארץ.
    יתרה מזאת דרך נוספת, חשובה לא פחות למניעת תאונות הדרכים היא אכיפת החוקים על ידי המשטרה. כאשר המשטרה מענישה את הנהגים אשר עברו על חוקי התנועה היא עוזרת להפחיד את שאר הנהגים, ולגרום לנהגים האחרים לשמור על חוקי התנועה כדי לא להיענש גם.
    תאונות דרכים בקרב צעירים
    לפי דעתי יש להגביר את הענישה ואת הפיקוח בקרב הצעירים בעיקר בשל העבודה כי הם קטינים, פחות פיקחים, פחות זהירים, אוהבים להסתכן, חלקם אף רוצים למרוד בחוקים בכוונה ולעבור עליהם, חלקם רוצים להרשים את חבריהם בדרכים שונות כמו רכיבה במהירות מוגברת בטרקטורונים במקומות הלא מיועדים לכך ועוד.
    סיבות נוספות אומרות כי בעקבות העובדה שהצעירים הם קטנים ועוד אין להם ניסיון חיים כה רב, יותר קשה להם להתמודד עם מצבי לחץ מסוכנים, כמו מצבים מסוכנים היכולים להוביל לתאונות בכביש.
    בנוסף לכך רבים אומרים כי הצעירים חושבים פחות לפני מעשיהם מאשר מבוגרים, לכן נתגלו לעינינו מקרים רבים של צעירים הנוהגים שיכורים דבר המוביל ישירות לתאונות מסוכנות המסכנות חיי אדם.
    כול הדברים הללו גורמים לנהיגה של צעירים להיות מסוכנת מאוד (לא תמיד), לכן אם נגביר את הענישה והפיקוח עליהם, נוכל ללמדם כיצד לנהוג נכון בכביש. אם נעניש אותם בעת עבירתם על החוק נגרום לחבריהם לפחד לעבור על החוק-כדי לא להיענש גם.
    כך נקטין את הסיכויים להתרחשות תאונת דרכים ונציל חיי אדם.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אני רוצה למחוק הודעה איך אני עושה את זה?
      (סיגל זלדין)

      מחק
    2. לא ניראה לי שאפשר למחוק,תיכתבי תיקון אם בא לך :)

      מחק
  3. תאונות דרכים : )
    ישנן מלא סיבות לגורמים היכולים להשפיע על תאונה.
    בניהן:
    -סטייה בנתיב.
    -עבירה על חוק שמירת מרחק.
    -נהגים הנוהגים שתויים.
    -עבירה על המהירות המותרת.
    -האי-מתן זכות קדימה לרכב
    -אי-מתן זכות קדימה להולך רגל
    -אי-ציות לתמרור עצור
    -אי-ציות לתמרור "זכות קדימה".
    כדי להוריד את מספר התאונות והנפגעים אנשים חייבים לציית לחוקים !אך מכיוון שזה לא עזר עד כה אפשר להגביר את הענישה והפיקוח וכך אנשים ידעו שלא שווה להם לעבור על החוק.
    על פי הכתבה יש ריבוי של תאונות דרכים בקרב הצעירים. לפי דעתי צריך להגביר את הפיקוח והענישה בעיקר בקרבם. אנו במדינת ישראל מאוד רוצים להמעיט את מספר תאונות הדרכים ואנו רוצים שאנשים ובעיקר הצעירים ישמרו על עצמם וישארו מוגנים.

    שירז קרופניק : )

    השבמחק
    תשובות
    1. ליייקוש וזוש ;)
      מעופרי

      מחק
  4. 1.הסיבות לתאונות הדרכים לפי הכתבה הן :
    אי ציות לרמזור, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, התעלמות מחוקי הדרך: אי מתן זכות קדימה לרכב, אי מתן זכות קדימה להולך רגל, אי ציות לתמרור "עצור", אי ציות לתמרור "זכות קדימה", מהירות מופרזת.
    סיבות שלדעתי:
    ישנם צעירים אשר הוריהם מרשים להם לנהוג ללא רישיון ומחוסר נסיונם לנהיגה נגרמות תאונות ונהגים שיכורים.
    2. דרכים למניעת תאונות הדרכים:
    כדי שנוכל למנוע את תאונות הדרכים לדעתי צריך להעלות את ערך הקנס והעונש. כך אנשים יקפידו יותר על החוקים מהפחד לשילום הקנס. בנוסף אני חושבת שצריך לשים מצלמות במקומות שונים בארץ אשר יצלמו את המתרחש בכביש וכל מי שעובר על החוק יענש כראוי. יחד עם זאת , צריך להגביר את השוטרים והמפקחים בצידי הכביש זה יעזור "לתפוס" יותר אנשים שעוברים על החוק ולהעניש אותם. לסיכום אני חושבת שהענישה זה הדבר החשוב ביותר , אנשים שיעברו על החוק ויענשו לא ירצו להענש שוב וימנעו מעבירה על החוק וכך יהיו פחות תאונות דרכים.
    על פי הכתבה יש ריבוי של תאונות דרכים בקרב הצעירים. לדעתי יש להגביר את הענישה והפיקוח בקרה צעירים מהסיבה שחלקם של צעירים בתאונות גבוה ואם הם יענשו יותר ויקבלו יותר דוחות תאונות הדרכים יפחתו וניתן יהיה למנוע חלק גדול מהן מהסיבה שהם לא ירצו להענש ולשלם כסף על עברותיהם ויבינו שהם צריכים לנהוג לפי החוק.


    ריטה ויניצקי

    השבמחק
    תשובות
    1. לא עשיתי את הטענה
      יונית

      מחק
  5. מגישה: אייר דורון :)
    כיום, בארצנו יש המון תאונות ולפי משטרת ישראל הסיבות הם:
    אי מתן זכות קדימה לרכב, אי מתן זכות קדימה להולך רגל, אי ציות לתמרור עצור, אי ציות לתמרור "זכות קדימה", מהירות מופרזת : חמשת סיבות אלו קשורות להתעלמות מחוקי הדרך.עוד סיבות: אי ציות לרמזור, אי שמירת מרחק וסטייה מהנתיב.
    הסיבות שלדעתי גורמות לתאונות דרכים הם:
    נהגים עם רכבים שאינם תקינים כלומר עם בעיות טכניות, נהגים שיכורים, נהגים חסרי ניסיון שכתוצאה מכך גורמים תאונות, נהגים שאינם מקפידים על שמירת החוק ולכן גורמים לתאונה.
    פתרונות למניעת תאונות דרכים:
    לדעתי צריך להגביר את הענישה בקרב נהגים שאינם מקפידים על שמירת החוק ובקרב נהגים שיכורים.
    בנוסף, צריך גם להגביר נוכחות משטרתית לצורך התראה. וגם, לדעתי צריך לשפר את הכבישים כדי להגביר את בטיחות הנסיעה.
    לפי דעתי יש להגביר את הענישה והפיקוח בקרב צעירים מכיוון שצעירים בכביש גורמים לרוב לתאונות מכיוון שהם חסרי ניסיון בכביש.

    השבמחק
  6. עבודה בהבעה
    1.הסיבות לתאונות דרכים רבות הם:
    -אי ציוות לרמזורים.
    -עבירה לפני התאונה כמו אי ציוות לרמזור אדום.
    -סטייה מהנתיב.
    -עבירת אי שמירת מרחק.
    - אי מתן זכות קדימה לרכב.
    -אי מתן זכות קדימה להולך רגל.
    -אי ציוות לתמרור עצור.
    -אי ציוות לתמרור "זכות קדימה".
    -מהירות מופרזת.

    הסיבות שלי לתאונות דרכים הם:
    -מכוניות לא רואות את הולכי הרגל.
    -הנהגים מדברים בפלאפון ולא שמים לב לאן נוסעים.
    -הולכי הרגל לא חוצים במעבר חציה ואז הנהגים לא יכולים לעצור.

    טענה:
    כיום בארצנו יש תאונות רבות במיוחד ע"י הצעירים.
    נשאלת השאלה אם צריך להגביר את הענישה והפיקוח על הנהגים.אני בעד ענישה ופיקוח אל הנהגים.
    בגלל שאז הנהגים יפחדו לעשות תאונות כי הם יקבלו כנס או מאסר.בנוסף הנהגים ידעו לא לעשות זאת פעם שניה.וכך הם גם ילמדו לקח.
    לסיכום אני ממליצה לנהגים מתחילים במיוחד גם לא לשתות אלכוהול לפני נסיעה ולהסתכל על הדרך ולא בצדדים.

    מגישה :יונית לאיקינד.

    השבמחק
  7. כיום, מספר התאונות בממוצע הוא גבוה מאוד. התאונות האלה נגרמות בגלל סיבות מרובות ושונות שהם:
    1)ישנם נהגים אשר לא מצייתים לרמזור האדום.
    2)ישנם תאונות אשר נגרמות מסטייה מהנתיב.
    3)אי-מתן זכות קדימה לרכב.
    4)אי-מתן זכות קדימה להולך רגל.
    5)אי-ציות לתמרור עצור.
    6)אי-ציות לתמרור זכות קדימה.
    7)יש תאונות אשר נגרמות כתוצאה ממהירות מופרזת של הנהג בשעה הנהיגה
    8)יש תאונות אשר נגרמות כתוצאה מדיבור בפאלפון בזמן הנסיעה כאשר הבן אדם יוצא מריכוז הנהיגה
    לדעתי אפשר להפחית את כמות התאונות רק בדרך אחת שהיא עליית מחיר של הקנס ולקיחת רישיון.זהו פיתרון טוב מאוד מכיוון שאם נהג כולשהו יגרום לתעונה אז בפעם הבא הוא לא יעשה זאת וינהג בזהירות מפני שהוא לא ירצה לשלם את סכום הקנס או שהוא יפחד שיקחו לו את הרישיון ויותר הוא לא יוכל לנהוג יותר.וכך הם יבינו שצריך לציית לחוקי התנועה.

    השבמחק
  8. תאונות דרכים
    - הסיבות לתאונות בדרכים על פי הקטע הן אי ציות לרמזור בעת אור אדום, סטייה מנתיב ללא התראה מראש, אי שמירת מרחק מהרכב הנוסע לידך או מאחוריך או מלפניך, חוסר נתינת זכות קדימה לרכב או להולכי רגל, חוסר ציות לתמרורי "עצור" ולתמרורי "זכות קדימה" ונהיגה במהירות מופרזת בכבישים. סיבות נוספות לתאונות הדרכים הינן נהיגה של הנהג בעודו שיכור, עיסוק הנהג במכשיר סלולרי (שליחת הודעות, ענייה לשיחות ועוד), הסחת דעת הנהג על ידי גורמים חיצוניים או פנימיים (מתוך הרכב), נהיגה בעודו הנהג עייף ולא מרוכז בנהיגה והפתעות אשר צצות בפתאומיות לכביש ואין הנהג מוכן לקראתן.

    - על מנת למנוע את מספר תאונות הדרכים אפשר להציג את מספר ההרוגים ותאונות הדרכים לקהילה ובכך לגרום להם להיבהל ממספר רב זה ולהיזהר יותר בדרכים. דרך נוספת למניעת תאונות דרכים היא מתן הרצאה בקרב הצעירים על חוקי הכביש ולהסביר להם כיצד הם יכולים לעזור להוריהם בעת הנהיגה בכבישים.


    - כן, לדעתי צריך להגביר את הפיקוח ואת הענישה בקרב הצעירים משום שהצעירים מנסים להרשים פעמים רבות את חבריהם על ידי עבירה על החוק ובכך מסכנים את הסובבים אותם ואת עצמם. בכדי למנוע מקרים כאלו יש להגביר את הפיקוח ואת הענישה בקרב צעירים כדי שהם יבינו ויפנימו שהם נוטלים באחריות רבה בעודם נוהגים וכי עליהם להיזהר מאוד ולנסוע בצורה בטוחה.


    מגיש: אמיל גלטר

    השבמחק
    תשובות
    1. תיקון לעבודה:

      תאונות דרכים
      הסיבות לתאונות בדרכים על פי הקטע הן אי ציות לרמזור בעת אור אדום, סטייה מנתיב ללא התראה מראש, אי שמירת מרחק מהרכב הנוסע לידך או מאחוריך או מלפניך, חוסר נתינת זכות קדימה לרכב או להולכי רגל, חוסר ציות לתמרורי "עצור" ולתמרורי "זכות קדימה" ונהיגה במהירות מופרזת בכבישים. סיבות נוספות לתאונות הדרכים הינן נהיגה של הנהג בעודו שיכור, עיסוק הנהג במכשיר סלולרי (שליחת הודעות, ענייה לשיחות ועוד), הסחת דעת הנהג על ידי גורמים חיצוניים או פנימיים (מתוך הרכב), נהיגה בעודו הנהג עייף ולא מרוכז בנהיגה והפתעות אשר צצות בפתאומיות לכביש ואין הנהג מוכן לקראתן.
      על מנת למנוע את מספר תאונות הדרכים אפשר להציג את מספר ההרוגים ותאונות הדרכים לקהילה ובכך לגרום להם להיבהל ממספר רב זה ולהיזהר יותר בדרכים. דרך נוספת למניעת תאונות דרכים היא מתן הרצאה בקרב הצעירים על חוקי הכביש ולהסביר להם כיצד הם יכולים לעזור להוריהם בעת הנהיגה בכבישים.
      לדעתי צריך להגביר את הפיקוח ואת הענישה בקרב הצעירים משום שהצעירים מנסים להרשים פעמים רבות את חבריהם על ידי עבירה על החוק ובכך מסכנים את הסובבים אותם ואת עצמם. בנוסף לכך, צעירים מרגישים פעמים רבות שבגלל שהם צעירים הם לא יקבלו עונש כבד על תאונה שנעשתה באשמתם. בכדי למנוע מקרים כאלו יש להגביר את הפיקוח ואת הענישה בקרב צעירים כדי שהם יבינו ויפנימו שהם נוטלים באחריות רבה בעודם נוהגים וכי עליהם להיזהר מאוד ולנסוע בצורה בטוחה.

      אמיל גלטר

      מחק
  9. 1) הסיבות לתאונות דרכים על פי הכתבה הם :
    - אי ציות לרמזור
    - סטייה מנתיב
    - אי שמירת מרחק
    - אי מתן זכות קדימה (לרכב או להולכי רגל)
    - אי ציות לתמרור עצור ולתמרור "זכות קדימה"
    - מהירות מופרזת
    ישנן סיבות נוספות כגון :
    - הולכי רגל לא חוצים במעבר חצייה
    - נהגים מדברים בפלאפון בזמן הנהיגה
    - נהגים שיכורים/עייפים
    - ילדים משחקים ליד הכביש
    ועוד סיבות נוספות ...
    2)ישנן מספר דרכים למניעת תאונות דרכים:
    - כששותים לא נוהגים, אדם אשר שתה לא ינהג
    - לא לדבר בפלאפון בזמן הנהיגה , להתקין דיבורית ברכב
    - לדאוג כי ילדים לא ישחקו ליד הכביש או במגרשי חנייה אלא במקומות המיועדים לכך כגון : פארקים, מגרשי משחקים ועוד.
    - ציות לחוקי התנועה
    - התקנת מצלמות בכבישים
    ועוד ...
    3)כיום במדינת ישראל ובעולם כולו ישנו ריבוי של תאונות דרכים בקרב הצעירים.
    לכן נשאלת השאלה: האם יש להגביר את הענישה ואת הפיקוח בקרב הצעירים?
    לדעתי לא צריך להגביר את הענישה והפיקוח בקרב צעירים בגלל מספר סיבות.
    אחת הסיבות היא שזה לא צודק והוגן כלפי הצעירים לקבל עונש חמור יותר כי גם אנשים מבוגרים גורמים ללא מעט תאונות והעונש צריך להיות שווה והוגן.
    הסיבה השנייה היא כי אנשים מבוגרים ירשו לעצמם לעשות מעשים כנגד חוקי התנועה בגלל שאותם לא מענישים בצורה חמורה ועליהם מפקחים פחות מאשר על הצעירים.
    סיבה נוספת היא שהפיקוח והענישה החמורים יכולים לגרום לצעירים רבים לאבד את הביטחון ולא לרצות ללמוד לנהוג.
    לסיכום אני חושבת שהפיקוח והענישה בקרב הצעירים והמבוגרים צריך להיות שווה והוגן ואני ממליצה שכדי למנוע תאונות בקרב צעירים ניתן להגביר להם את המודעות לתאונות ולמניעתן.

    דורית בקרמן

    השבמחק
  10. סיבות לתאונות הדרכים:
    1) אי ציות לרמזור
    2) אי מתן זכות קדימה לרכב
    3) אי מתן זכות קדימה להולך רגל
    4) אי ציות לתמרור עצור
    5) מהירות מופרזת
    6) רכבים שלא עוברים טסט
    דרכים למניעת תאונות הדרכים:
    לדעתי יש לדאוג לקורסים שונים או להסברים בכל מקום עבודה בו מעסיקים צעירים , וגם בבתי הספר , יש לספק הסברה וחינוך בנושא, ויש לאכוף את החוק ולתת עונשים יותר כבדים.
    כן, לדעתי יש להגביר את הפיקוח והענישה בקרב הצעירים, אך לא רק בקרב צעירים אלא גם בקרב כל האנשים הנוהגים.

    השבמחק
    תשובות
    1. מגישה:שלי קורסונסקי

      מחק
  11. הסיבות לתאונות דרכים בישראל ע"פ הכתבה :
    - אי ציות לרמזור אדום
    - סטייה מנתיב הנסיעה, לרוב ללא סיבה ברורה
    - אי שמירת מרחק
    - אי מתן זכות קדימה לרכב, הולכי רגל
    - אי ציות לתמרור עצור
    - אי ציות לתמרור "זכות קדימה"
    - מהירות מופרזת

    סיבות נוספות [שלי] :
    - הנהגים נוהגים שיכורים
    - הנהגים מדברים, מתעסקים בפלאפון בזמן הנהיגה
    - האנשים החוצים את הכביש לא מסתכלים הייטב לצדדים ולא נזהרים או שמים לב שמכונית עומדת להגיע
    - הולכי הרגל לא חוצים במעבר חצייה

    הדרכים למניעת תאונות דרכים :
    לדעתי האנשים צריכים לציית לחוקים כדי למנוע את התאונות הדרכים, ומכיוון שזה לא תמיד עובד, אז לדעתי כן צריך להגביר את הפיקוח ואת הענישה בקרב הנהגים.(שהשוטרים יעבדו גם בשבת כדי לפקח על הנהגים, שיחנו רק במקומות המסומנים כדי למנוע תאונות, ולהעלות את המחירים בקנסות כדי שהנהגים יקחו העניין יותר ברצינות) ולהגדיל את כמויות המצלמות בכבישים.

    מגישה : נופית ליבוביץ'

    השבמחק
  12. שם המגיש:יאן בלומקין
    יש הרבה סיבות לתאונות דרכים:
    -אי ציות לרמזורים
    -סטייה מנתיב תנועה
    -אי שמירת חוק מרחק
    -אי מתן זכות קדימה לרכב
    -אי מתן זכות קדימה להולך רגל
    -אי ציוות לתמרור "זכות קדימה"
    -מהירות מופרזת
    סיבות נוספות:
    -אי התרכזות בכביש
    -נהיגה בשכרות
    -אי ציוות לתמרור עצור
    דרכים למניעת תאונות דרכים:
    -התרכזות בכביש
    -התייחסות לסימנים תמרורים ורמזורים
    -נהיגה בפיקחות
    במקרים רבים נשאלת השאלה האם יש להגביר את הענישה ואת הפיקוח בקרב הצעירים? לפי דעתי צריך להגביר את הענישה ואת הפיקוח בקרב הצעירים מהסיבות הבאות. אחת הסיבות היא שהצעירים אוהבים לבלות ולהשתכר הרבה לכן כאשר הם נוהגים הביתה הם יכולים לאבד ריכוז ולעשות תאונה, בנוסף לכך אם יגבירו את הענישה ואת הפיקוח בקרב הצעירים הם יתרכזו יותר בכביש ויפחדו לעשות טעויות, יתרה מזאת אם תוגבר הענישה בקרב הצעירים הצעירים יראו כמה רע הדבר הזה הם יקבלו את מה שמגיע להם ולא יחזרו על הטעות. לכן אני ממליץ להגביר את הענישה ואת הפיקוח בקרב הצעירים.

    השבמחק
  13. כיום בארץ ישראל יש בעייה חמורה מאוד: תאונות דרכים, בארצנו מתים יותר אנשים מתאונות מאשר מכל דבר אחר... הסיבות והדברים שגורמים לתאונות דרכים הם אי ציות לרמזורים, אי מתן זכות קדימה לרכב, אי מתן זכות קדימה להולך רגל, אי ציות לתמרור עצור ,אי ציות לתמרור "זכות קדימה" וגורם נוסף הוא מהירות מופרזת. ישנן עוד סיבות לריבוי תאונות דרכים: נהגים שנוהגים תחת השפעת אלכוהול או/ו סמים, חוסר שעות שינה גורם לנהגים להירדם על ההגה ובעצם ככה לגרום לתאונה, דיבור בפלאפון של הנהגים בזמן שהם נוהגים , אי תקינות הצמיגים ברכב, אי תקינות הבלמים ברכב ,התעסקות הנהגים ברדיו בזמן הנהיגה, אי איתות לרכבים כשנהג פונה לצדדים או עוקף ועוד....
    לפי דעתי כדי למנוע תאונות דרכים ניתן להתקין דיבורית באוטו, לבדוק את תקינות האוטו לעיתים קרובות, לישון טוב, לא לשתות אלכוהול או/ן סמים כשהנהג מתכוון לנסוע אחרי זה, שימוש באיתות ברגע שהנהג פונה לצדדים או עוקף, לשמור על ערנות מרובה, לשמור על ריכוז כשהינך נוהג, לציית לתמרורים,לציית לחוקים בכביש ועוד.......
    לפי דעתי אכן צריך להגביר את הענישה והפיקוח על נהגים צעירים משום שיש כמה נהגים צעירים שחושבים שכביש זה בדיחה ולא מתייחסים לכביש ברצינות וכך בעצם מוחקים חיי אנשים חפים מפשע
    בזמן שהם נוהגים. בנוסף לנהגים צעירים אין נסיון בנהיגה ולכן מופעל עליהם לחץ יותר גדול.
    בנוסף עם הנהגים הצעירים יענשו בחומרה ככה העונש ירתיע אותם והם לא ימהרו לעשות שטויות על הכביש וה יבינו שזה לא משחק.
    בנוסף לענישת הצעירים צריך גם ללמדם ולחנכם ולכן צריך להפעיל הרצאות ושיעורים לצעירים על כמה שהנהיגה חשובה. בנוסף לענישת הצעירים צריך גם להעניש את המבוגרים בחומרה כי גם הם גורמים לתאונות ולא צריך להסיר מעליהם את האחריות.
    מגיש נאור דליגץ כיתה ז-7

    השבמחק
  14. תאונות דרכים :
    1. ישנן כמה סיבות לתאונות דרכים והן :
    אחת הסיבות החשובות ביותר היא אי ציות לרמזורים אדומים. מהדו"ח השנתי של הלשכה המרכזית עולה כי 16% מתאונות הדרכים עם נפגעים נגרמו בשל ביצוע עבירה, הנהג לא ציית לרמזור אדום.
    סיבה נוספת היא סטייה מהנתיב. כ-13% מהתאונות אירעו מכיוון שאחד או יותר מהנהגים המעורבים סטו מנתיב הנסיעה שלהם ו-11% מהתאונות נגרמו עקב אי שמירת מרחק.
    ישנן עוד חמש סיבות הקשורה להתעלמות מחוקי הדרך והן :
    - אי מתן זכות קדימה לרכב
    - אי מתן זכות קדימה להולכי רגל
    - אי ציות לתמרור עצור
    - אי ציות לתמרור "זכות קדימה"
    ישנה עוד סיבה אחת והיא מהירות מופרזת, מהדו"ח עולה כי 6% מתאונות הדרכים עם נפגעים נגרמו בשל סיבה זו.
    • לדעתי ישנן סיבות נוספות והן :
    נערים רבים הולכים למסיבות ומועדונים ושותים בהן אלכוהול, לאחר מכן אותם נערים נוהגים בחזרה הביתה שיכורים והם לא מרוכזים בנסיעה ובכביש ולכן נגרמות תאונות רבות. בנוסף, כיום מורי הנהיגה לא מלמדים את הנבחנים נסיעה כמו שצריך ולא מלמדים אותם כיצד לצאת ממצבים מסוכנים, לכן, הנהגים אינם מנוסים כאשר הם נוסעים בכביש.
    2. דרכים למניעת התאונות:
    לדעתי ישנן דרכים רבות למניעת תאונות הדרכים והן :
    • להציב יותר שוטרים ברחבי הארץ שיפחידו את הנהגים מלבצע עבירות תנועה ובכך להפחית את התאונות.
    • להציב מאבטחים במסיבות ובמועדונים שידאגו לכך שהנערים לא ישתכרו ואחר כך ינהגו בחזרה הביתה שיכורים.
    • להקים חברת אוטובוסים\ מוניות ציבורית שתדאג להסיע את הנערים הביתה וכך הם לא ינהגו שיכורים.
    • להגביר את הענישה לאנשים שמבצעים עבירות תנועה.
    • לדאוג שמורי הנהיגה יעשו את עבודתם כמו שצריך וילמדו אותם איך לצאת ממצבים מסוכנים.
    3. לדעתי יש להגביר את הענישה ואת הפיקוח בקרב הצעירים.
    מגישה : עדי וקנין ז'7

    השבמחק
  15. מגישה: עופרי נחמני
    כיום בארץ ישראל מתקיימות תאונות דרכים רבות,וישנן כמה סיבות לכך:
    הראשונה והעיקרית שבהן היא דווקא אי הציות לרמזורים,כך עלה מהדו"ח השנתי של שנת 2007,הנתונים מראים שכ-16% מתאונות הדרכים עם נפגעים היא מכיוון שהנהג ברכב אינו ציית לרמזור אדום.
    גורם שני לתאונות דרכים הוא סטייה מהנתיב, כ-13% מהתאונות נגרמו כאשר אחד מהמעורבים סטה מנתיב נסיעתו.
    עוד סיבות לתאונות דרכים בארצנו הם כמובן מהירות מופרזת ב-6%, עבירה על החוק של זכות קדימה להולכי רגל כ-8%, ואי ציות לתמרור זכות קדימה ב-7%.
    סיבות נוספות לתאונות בדרכים הם הנהיגה כאשר אינך פיכח, מה שאומר שכרות או במקרים הגרועים והלא חוקיים ביותר-סמים.
    הנהיגה כאשר אינך פיכח היא מסוכנת ואסורה ביותר מכיוון שכאשר אינך פיכח, אתה הוא לא זה ששולט בנהיגה, אלא האלכוהול או הסמים, וכאשר הם שולטים בהגה אתה אחראי לתוצאות, אך שהתוצאות אף פעם אינן טובות.
    סיבה נוספת לתאונות דרכים הוא דיבור בטלפון או שמיעת מוזיקה בעת נהיגה, כי כאשר אינך מדבר בדיבורית או שומע מוזיקה בווליום חלש, הריכוז שלך לכביש נחלש וכך הריכוז בדיבור\הקשבה גדל, כאשר אתה מדבר בטלפון, מה שמעניין אותך הוא אינו הכביש, אלא הבנאדם בקו, וכאשר אתה ששומע מוזיקה בווליום חזק, אינך שומע את המתרחש על הכביש ובכך מגביר את הסכנה של תאונה.
    בחינת הנתונים הנוגעים לגיל ומין הנהגים המעורבים בתאונות, מובילה למסקנות עצובות אך מוכרות: גברים מעורבים ביותר תאונות מנשים, וחלקם של צעירים בתאונות גבוה מחלקם היחסי באוכלוסיות בעלי הרישיון.
    74% מהנהגים המעורבים בתאונות ב-2007 היו גברים, לעומת זאת רק כ- 26% בלבד בהן היו מעורבות נשים.
    הדרכים בהן ניתן למנוע תאונות דרכים, לדעתי, הן:
    ראשית, כבר מהילדות, תמיד לציית לחוקים, להקשיב תמיד למה שאומרים לך, כך יהיה לך הרבה יותר קל לציית לחוקים בעתידך וכך למנוע תאונות.
    דרך טובה לגרימת שמירה על חוקים היא הגדלת הענישה והפיקוח על החוקים, כך אנשים יפחדו יותר לעבור עליהם, מכיוון שהם יודעים שהשמירה היא גבוהה יותר על חוקי מדינת ישראל.
    עוד דרך למניעת תאונות היא אסירת נהיגה של בני נוער ללא השגחת מבוגר, כך גם בנוגע לנהגים חדשים, כאשר המבוגר נמצא איתם ברכב, הוא יוכל להסביר להם בדיוק איפה טעותם למנוע מהם לבצע אותה בעתיד ואף כיום.
    עוד דרך למניעת תאונות היא הסברה-כאשר נשמע על מישו שעובר על החוק, בנוסף על הקנס עליו לעבור קורס במקרים הקשים או במקרי עבירה קלים יותר, הרצאה על נהיגה נכונה, מה שככל שיעשו יותר תאונות, ככה יורחב המידע שלהם על תורת הנהיגה והדרך.
    לסיכום, כאשר ישנן כל כך הרבה תאונות ופגיעות בדרכים ובכבישים, הציות על החוקים יכול לא רק לשמור עלינו מפגיעות, אלא גם להציל חיי אדם אחד או אף הרבה, אם רק נעשה עוד מאמץ לשמור על כל החוקים של מדינת ישראל, כי חוקים אלה נועדו אך ורק כדי לשמור עלינו, על מדינתנו ועל הסדר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אעאע איזה ארוך :O
      אבל יפה חחח (-;
      לייייייק
      -שירז-

      מחק
  16. מגיש: אביב פילבר
    כיום ישנן כמה סיבות עיקריות לתאונות דרכים כגון:
    אי ציות לרמזור אדום ,
    נהיגה בשכרות,
    אי מתן זכות קדימה לרכב ולהולך רגל,
    מהירות מופרזת,
    נהגים ללא רישיון,
    אי שמירת מרחק,
    סטייה מנתיב הנסיעה,
    אי ציות לתמרור עצור.
    אני יכול להציע כמה דרכים למניעת תאונות דרכים:
    1. להגדיל את האכיפה על עבירות תנועה מסוג זה ולהגדיל את הדוח של כל מי שעובר על החוק.
    2. להציב הרבה מצלמות שיבדקו את המהירות בה אתה נוסע ויותר שוטרים בלילה שיבדקו נהגים אם הם שיכורים.
    לדעתי יש להגדיל את הענישה ואת הפיקוח לא רק בקרב צעירים אלה בקרב כל הנהגים כי אז אנשים יהיו יותר ערניים וישמו יותר לב לחוקים ואז גם מיספר תאונות הדרכים ירד.

    השבמחק
  17. הסיבות לתאונות דרכים הם:
    1. הסיבה העיקרית היא אי ציות לרמזור , על-פי הנתונים, 16% מתאונות הדרכים עם נפגעים בהן בוצעה עבירה לפני התאונה, אירעו מכיוון שאחד הנהגים לא ציית לרמזור אדום.
    2. הגורם השני לתאונות דרכים - סטייה מנתיב. 13% מהתאונות נגרמו לאחר שאחד או יותר מהנהגים המעורבים סטו מנתיב הנסיעה שלהם, במקרים רבים ללא סיבה ברורה.
    3. חמש הסיבות הבאות לתאונות דרכים עם נפגעים מעידות על בעיה מוכרת - התעלמות מחוקי הדרך: אי-מתן זכות קדימה לרכב (8%), אי-מתן זכות קדימה להולך רגל (8%), אי-ציות לתמרור עצור (8%), ואי-ציות לתמרור "זכות קדימה" (7%).
    הדרכים למניעת תאונות דרכים הם:
    -ענישה חזקה
    -הצבת תמרורים ברורים יותר וגדולים יותר.
    -תיקון כבישים והרחבתם.
    -לימוד בבית ספר בשלב מוקדם.
    -ריענון מדי פעם של הידע בחוקי התנועה בקרב הנוהגים והולכי הרגל.

    מגישה:מעיין טטרואשוילי

    השבמחק
  18. תאונות דרכים
    1) הדרכים שבגללם תאונות דרכים נגרמות הם:
    אי ציות לרמזור אדום ,
    נהיגה בשכרות,
    אי מתן זכות קדימה לרכב ולהולך רגל,
    מהירות מופרזת,
    נהגים ללא רישיון,
    אי שמירת מרחק,
    סטייה מנתיב הנסיעה,
    אי ציות לתמרור עצור.
    2) אני חושב, שעם כול אדם לא ינהג שהוא שותה ויציית לרמזורים,
    כמעט ולא יהיו תאונות דרכים בארצנו.
    3) אני חושב שצריך להגביר את הקנס של חציית רמזור באדום ולנהוג כששתויים, בגלל שזה ילמד את הצעירים להתחיל לנהוג טוב ולא להשתולל על הכביש.
    מגיש :גל רוזנפלד

    השבמחק
  19. הסיבות לתאונות הדרכים המרובות בישראל לשנת 2007 לפי הכתבה "הגורם הכי משמעותי לתאונות - אי ציות לרמזור" הן:
    -אי ציות לרמזורים בדרכים
    -סטייה מנתיבי התנועה
    -אי שמירת חוק המרחק
    -אי מתן זכות קדימה לרכב והולכי רגל
    -אי ציות לתמרורים ובפרט לתמרור "זכות קדימה"
    -מהירות מופרזת
    הסיבות לתאונות הדרכים המרובות בישראל לשנת 2007 לפי דעתי הן:
    -נהגים שיכורים ושתויים
    -אי ריכוז בנהיגה
    -דיבור ושליחת אסמסים בפלאפון במהלך הנסיעה
    לפי דעתי אם הענישה בישראל הייתה קשה יותר היו הרבה פחות תאונות דרכים ונפגעים בהם. אם כל המצלמות באמת היו פועלות ושולחות דוחות לנהגים הם היו מפחדים ומתחילים לשים לב למעשיהם.
    לעניות דעתי יש להגביר את הענישה והפיקוח בקרב הצעירים מכיוון ש:לפי כל המדדים ישנו ריבוי של תאונות בקרב הצעירים ולכן הם אלא שחייבים להיות מודעים יותר לכך. צריך להגביר את המודעות לתאונות בקרב הצעירים, להזהיר אותם ולפקח עליהם. אם הענישה תהיה קשה יותר כך יהיו פחות תאונות וזה בדיוק מה שהידיעה לכך תעשה לצעירים.

    מגישה: ליה ליפוביץ' :)

    השבמחק
  20. לאחר מחקרים רבים עלה כי 16% מתאונות דרכים אירעו מאי ציות לרמזור אדום .13% מהתאונות נגרמו בגלל שאחד הנהגים סטה מנתיב הנסיעה. 11% נגרמו עקב עבירת אי-שמירת מרחק.8% מפני אי מתן זכות קדימה להולכי רגל או לרכבים ואי ציות לתמרור "עצור" או אי ציות לתמרור "זכות קדימה".
    הסיבות הנוספות שלדעתי גורמות לתאונות דרכים הם:
    דיבור בפלאפון בעת חציית כביש או במהלך נסיעה,אי הדלקת פנסים בשעות החושך,אי לבוש זוהר בחושך ועוד....
    ניתן למנוע תאונות דרכים בהתקנת מצלמות *בכל* רחבי הארץ, להעלות את תשלום הקנסות.
    לדעתי יש להגביר את הענישה והפיקוח בקרב הצעירים מבשביל שילמדו מטעויות ולא יחזרו עליהם כי לרב הם אלה שלא מצייתים לכללים ולאחר מכן נגרמות תאונות דרכים.
    מגישה: עדן גרינשטיין

    השבמחק
  21. כיום מספר התאונות בארץ גבוה מאוד.
    הבעיות הם נסיעה ברמזור אדום,אין זכות קדימה להולכי רגל,סתיה מהמסלול וכו'.
    נהגים אלו לא אחראים ולפעמים יש גם כאלו שהם שתויים.
    מכל הדברים האלו נגרמות תאונות רבות ולרוב גם דריסת הולכי רגל.
    לרוב גם הולכי הרגלהם אשמים כגון:
    דיבור בפלפון, ריצה אל חברים ואי התיחסות אל הרמזור ונפגעים קשה.
    מגיש לירן ליטמן

    השבמחק
  22. תיקון עבודה:

    מגישה: עופרי נחמני
    כיום בארץ ישראל מתקיימות תאונות דרכים רבות, וישנן כמה סיבות לכך:
    הראשונה והעיקרית שבהן היא דווקא אי הציות לרמזורים.
    גורם שני לתאונות דרכים הוא סטייה מהנתיב, מהתאונות נגרמו כאשר אחד מהמעורבים סטה מנתיב נסיעתו.
    עוד סיבות לתאונות דרכים בארצנו הם כמובן מהירות מופרזת, עבירה על החוק של זכות קדימה להולכי רגל, ואי ציות לתמרור זכות קדימה.
    סיבות נוספות לתאונות בדרכים הם הנהיגה כאשר אינך פיכח, מה שאומר שכרות או סמים.
    סיבה נוספת לתאונות דרכים הוא דיבור בטלפון או שמיעת מוזיקה בעת נהיגה.
    הדרכים בהן ניתן למנוע תאונות דרכים, הן:
    ראשית, כבר מהילדות, תמיד לציית לחוקים ולהקשיב למה שאומרים לך.
    דרך טובה לגרימת שמירה על חוקים היא הגדלת הענישה והפיקוח על החוקים, כך אנשים יפחדו יותר לעבור עליהם.
    עוד דרך למניעת תאונות היא אסירת נהיגה של בני נוער ללא השגחת מבוגר.
    עוד דרך למניעת תאונות היא הסברה-, בנוסף על הקנס עליו לעבור קורס במקרים הקשים או במקרי עבירה קלים יותר, הרצאה על נהיגה נכונה
    לסיכום, ישנן הרבה דרכים לשמור על דרכינו, כל מה שעלינו לעשות הוא לציית לחוקי מדינת ישראל בכבישים.

    השבמחק
  23. תיקון העבודה

    כיום מתרחשות תאונות רבות בארץ.
    הסיבות לכך הן:
    אי ציות לרמזורים,סתיה מנתיבים,אי שמירת מרחק, לא מביאים זכות קדימה להולכי רגל ולא מתייחסים לתמרור "עצור".
    לדעתי סיבות נוספות קיימות כגון:
    דיבור בפלאפון,דיבור עם חברים בצד השני של הכביש וכו'
    אז לאור הסיבות האלו גם הולכי הרגל אשמים בתאונות.
    כדי למנוע תאונות דרכים אפשר:
    לעשות משמרות בכביש כך שכל הולך רגל יחצה את הכביש בבטחה,לשים מצלמות לא רק מחוץ לעיר,לעלות את מחיר הקנסות כדי שלא יעשו זאת שוב.

    מאת לירן ליטמן

    השבמחק
  24. שמ המגיש:דוד וולפסון
    יש הרבה סיבות לתאונות דרכים שישראל:
    1.אי-ציות לרמזור
    2.שיכורים
    3-אי ציות לרמזורים
    4-סטייה מנתיב תנועה
    5-אי שמירת חוק מרחק
    6-לא נותנים זכות קדימה
    7-לא נותנים זכות קדימה להולכי רגל
    8-מהירות מופרזת
    9-לא מתרכזים בכביש
    10-לא מצייטים לתמרור "עצור"
    ואפשר למוע אותם בכך ש:
    1.לא לנהוג אחרי ששתיתם
    2.להתרכז בנהיגה
    3.לציית לכל התמרורים
    4לנהוג במהירות המותרת שכתובה בתמרורים
    ואחרי זה עוד נשאלת השאלה "האם להגביר את הענישה ואת הפיקוח"?
    אז אני בעד זה משום ש:
    1.זה יעצור את התאונות ואחרי זה הם כבר לא ירצו לעשות שוב.
    2.ככל שיגבירו את הפיקוח כך הרבה יתפסו וינסו לעצור את השיכורות וכו"...
    3.זה ימנע נפשות שיכולים להיות קורבנות בתונות דרכים.
    אז אני ממליץ להגביר את הפיקוח ולתת עונש כבד בכח עבירה כלשהי.

    השבמחק
  25. תאונות דרכים : )
    ישנן מלא סיבות לגורמים היכולים להשפיע על תאונה.
    בניהן:
    -סטייה בנתיב.
    -עבירה על חוק שמירת מרחק.
    -נהגים הנוהגים שתויים.
    -עבירה על המהירות המותרת.
    -האי-מתן זכות קדימה לרכב
    -אי-מתן זכות קדימה להולך רגל
    -אי-ציות לתמרור עצור
    -אי-ציות לתמרור "זכות קדימה".
    כדי להוריד את מספר התאונות והנפגעים אנשים חייבים לציית לחוקים !אך מכיוון שזה לא עזר עד כה אפשר להגביר את הענישה והפיקוח וכך אנשים ידעו שלא שווה להם לעבור על החוק.
    אפשר שיחוקקו חוקים נוקשים כמו לא לשתות שיכור ואם לא לקחת את האוטו או להוסיף עברה.
    על פי הכתבה יש ריבוי של תאונות דרכים בקרב הצעירים. לפי דעתי צריך להגביר את הפיקוח והענישה בעיקר בקרבם. אפשר לקבוע גיל מסוים שעד גיל זה אתה צריך פיקוח מבוגר. אנו במדינת ישראל מאוד רוצים להמעיט את מספר תאונות הדרכים ואנו רוצים שאנשים ובעיקר הצעירים ישמרו על עצמם וישארו מוגנים.

    השבמחק
  26. כיום, מס' התאונות בארץ גבוה מאוד וזה חמור מאוד. במיוחד כאשר רואים את הסיבות הרבות לתאונות. הגורם הבולט ביותר לתאונות הוא אי ציות לרמזור, הגורם השני הוא סטייה מהנתיב, ושמירת מרחק. ישנם עוד סיבות קטנות כמו: אי-מתן זכות קדימה לרכב,אי-מתן זכות קדימה להולך רגל , אי-ציות לתמרור עצור ,אי-ציות לתמרור "זכות קדימה" ומהירות מופרזת . עוד סיבות (משלי) הן שתייה של אלכוהול, ראות לקויה, ודיבור בפלאפון בזמן נהיגה. על מנת להקטין את מס' התאונות עלינו להתייחס ברצינות רבה יותר לכללי הנהיגה: לא לשתות אלכוהול, לא לדבר בפלאפון ועוד.. כך נשמור גם על הכללים וגם נשמור לעצמנו על החיים

    חלק מהתאונות נגרמות בשל הצעירים- הנהגים החדשים שממלאים את הכביש מדי יום ביומו. אלא שהם מזלזלים בכללי הבטיחות, ולא מפחדים להענש. בגלל זה לדעתי כדאי להגביר את הענישה והפיקוח בקרב הצעירים. עוד סיבות לכך הן שהצעירים הם נהגים צעירים, אשר מבצעים טעויות רבות בכביש אשר צריך לפקח עליהן. עוד סיבה היא שחלק מהצעירים נוהגים בלי רישיון, ובעצם הם לא יודעים לנהוג בכלל, דבר שיכול לגרום לתאונה. ולכן בגלל כל הסיבות הללו, אני ממליץ להשגיח יותר על הצעירים בכביש, שהרי הם נהגים חדשים ולא מנוסים אשר כל רגע ורגע הם עלולים להפגע בתאונה שקרתה- בגללם

    דניאל אלבר

    השבמחק
  27. תאונות הדרכים נגרמות בעקבות סיבות שונות. הסיבה הראשונה והעיקרית ביותר היא אי ציות לרמזורים. גורם נוסף וחשוב לא פחות הוא סטייה מהנתיב. בנוסף לכך 11% מכלל התאונות עם נפגעים נגרמו עקב עבירת אי-שמירת מרחק. ישנן סיבות נוספות לתאונות דרכים והן: אי מתן זכות קדימה לרכב, אי מתן זכות קדימה להולך רגל, אי ציות לתמרור עצור ואי ציות לתמרור "זכות קדימה". כמו כן גורם נוסף לתאונות הדרכים עם נפגעים הוא נהיגה במהירות מופרזת או התעסקות במשהו תוך כדי נהיגה. הדרכים למניעת תאונות דרכים הן רבות. דרך אחת היא חינוך האנשים כבר בהיותם ילדים. לפי דעתי על מנת למנוע תאונות דרכים יש להשקיע בחינוך הילדים וכבר בילדותם להתחיל ולהסביר להם חוקי תנועה פשוטים. כמו כן דרך נוספת היא הסברה. אם נמשיך להתמיד ולהסביר לנהגים כיצד יש לנהוג נכון בכביש יתכן שנמנע תאונות רבות. יתרה מזאת דרך נוספת, חשובה לא פחות למניעת תאונות הדרכים היא אכיפת החוקים על ידי המשטרה. לפי דעתי יש להגביר את הענישה ואת הפיקוח בקרב הצעירים בעיקר בשל העבודה כי הם קטינים, פחות פיקחים, פחות זהירים, אוהבים להסתכן, חלקם אף רוצים למרוד בחוקים בכוונה ולעבור עליהם, חלקם רוצים להרשים את חבריהם בדרכים שונות כמו רכיבה במהירות מוגברת בטרקטורונים במקומות הלא מיועדים לכך ועוד.
    סיגל זלדין-מתוקן

    השבמחק
  28. תאונות דרכים:
    תאונות דרכים נגרמות מכמה סיבות. יש נהגים שמדברים בזמן נסיעה בטלפון, למרות שלפי החוק אסור לדבר בזמן נסיעה בטלפון, עבירה על חוק זה נחשבת לחמורה מאוד! וזה עלול להוביל לתעונה. ויש נהגים אשר נוהגים במהירות מופרזת, וזה יכול להוביל לכך שאין להם שליטה על האוטו והם יכולים לגרום לתעונה. בנוסף לכך יש נהגים שלא מצייתים לרמזורים ובכל זאת עוברים באור צהוב ומקרים חריגים גם באור אדום! הנהגים חושבים שהם יספיקו לעבור באור צהוב, אבל לפתע יש אור אדום, הולכי הרגל עוברים ובלי כוונה הנהג יכול לפגוע בהולך הרגל! וגם יש עוד סיבה שזה אי שמרת מרחק, הנהגים לא שומרים מרחק אחד מהשני וזה יכול לגרום לתעונות קטנות ולא כל כך נוראיות אך יש מקרים זה יכול להוביל לתעונות מצערות וחריגות!ולסיום אני ממליצה להעביר יותר תוכניות לימוד ויותר הרצאות ויותר פרסומות בטלוויזיה לגבי תאונות בדרכים וזה אולי יעזור לאנשים לזכור לציית לחוקים.
    קרינה מאירזון

    השבמחק